Het moest er van komen, want hier lieten we al weten dat we in onze huisstijl wat dingen veranderd hebben. In 2020 hebben we een onze huisstijl een flinke opfrisbeurt gegeven en nu – ruim een jaar later – gaan we stiekem toch weer een beetje terug naar de ‘roots’ van onze huisstijl. Weet je nog hoe het vorige logo van Geloven in Spangen eruit zag? Zo dus:
Niet zomaar een kleurtje
Kleur is emotie. Een rood licht schrikt af, een groen licht is positief. Dat heeft te maken met kleurenpsychologie. Elke kleur roept een verschillende associatie op. Sterker nog:
Onderzoek toont aan dat mensen binnen 90 seconden na de eerste indruk een onbewust oordeel vellen over een ander of een product. Tussen 62% en 90% van die beoordeling is alleen op kleur gebaseerd.
Bizar hè! Het is dus heel belangrijk om te zorgen dat de kleuren van ons logo écht iets zeggen over wie we zijn en willen zijn. En we geloven dat dit met onze oude nieuwe kleuren heel goed kan. Waarom?
Hemelsblauw, powerful oranje en hoopvol groen
Blauw (cluster Kerk)
Blauw is de kleur van de hemel en de zee. Het wordt vaak geassocieerd met diepte en stabiliteit. Het symboliseert vertrouwen, loyaliteit, wijsheid, zelfverzekerdheid, intelligentie, geloof, waarheid en de hemel.
Oranje (cluster Samen)
Oranje combineert de energie van rood en het geluk van geel. Het wordt geassocieerd met vreugde, zonneschijn en de tropen. Oranje vertegenwoordigt enthousiasme, fascinatie, geluk, creativiteit, vastberadenheid, aantrekkingskracht, succes, aanmoediging en stimulatie.
Groen (cluster Samen)
Groen is de kleur van leven, vernieuwing, natuur, energie en wordt ook geassocieerd met groei, veiligheid, milieu en overeenstemming. Groen is rustgevend, ontspannend en jeugdig. Groen brengt ook een gevoel van hoop, gezondheid, avontuur en zelfbeheersing met zich mee. In het dagelijks leven wordt de kleur groen vaak gebruikt om veiligheid aan te duiden. Groen is gerelateerd aan de natuur en energie en wordt daarom vaak gebruik om ‘groene’ producten weer te geven en te promoten.